Stjørdal soroptimistklubb

Stjørdal soroptimistklubb er en av de fire klubbene i Midt-Norge.

Vi har 23 aktive medlemmer og har møte den andre tirsdagen i hver måned kl. 19.00-21.00 på Fosslia skole. I desember og juni har vi en hyggelig jule-/sommeravslutning med sosialt samvær og god mat.

Møtene åpnes av presidenten som ønsker velkommen. Deretter er det lystenning og lesing av Soroptimistappellen. Som oftest orienterer presidenten om aktuelle saker. Hovedinnslaget er enten et foredrag av noen vi har engasjert utenfra, et foredrag om eget yrkesliv ved en av medlemmene eller bedriftsbesøk.

I hvert møte har vi også et "soroptimistisk kvarter" med fokus på ulike sider ved soroptimistorganisasjonen og - arbeidet.

Medlemmene er organisert i ulike grupper som har ansvar for lystenning, appell, kveldens hovedinnslag, "soroptimistisk kvarter" og "femminutt". Gjennom årene har vi opplevd utrolig mange interessante og lærerike foredrag. Dette er påfyll!

Det er selvfølgelig plass til en hyggelig kaffestund der praten går livlig. Møtene avrundes med et kort innslag, et "femminutt", der medlemmene etter tur deler tanker om noe som interesserer dem.

Oppdatert 120224/cl

Interessant foredrag ved representanter fra Frelsesarmeen.
Lystenning ved Irene. Bak daværende president Anne-Lise.
Oddny Skeide fra Amnesty International, Stjørdal.